Σχετικά με τον Δημότη

ΣΒΑΚ

Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)
Δήμου Ηγουμενίτσας

Ερωτηματολόγιο

1svaktabΗ 1η Δημόσια Διαβούλευση με τίτλο «Καταγραφή απόψεων φορέων και πολιτών σχετικά με τα υφιστάμενα προβλήματα κινητικότητας του Δήμου Ηγουμενίτσας» πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 8 Μαρτίου 2017 (Παρουσίαση 1ης Δημόσιας Διαβούλευσης )

Καλούνται φορείς, σύλλογοι και πολίτες να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο (Ερωτηματολόγιο) ή να αποστείλουν σχετικό υπόμνημα με τις προτάσεις και τους προβληματισμούς τους, είτε μέσω e-mail στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. είτε με αποστολή στη γραμματεία των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ηγουμενίτσας (Σουλίου 3, 46100 Ηγουμενίτσα) 

ΣΒΑΚ: έρευνες Προέλευσης-Προορισμού παρά την οδό

Σας πληροφορήσουμε ότι ο Δήμος Ηγουμενίτσας, στα πλαίσια της εκπόνησης του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) Ηγουμενίτσας πρόκειται να εκπονήσει έρευνα Προέλευσης - Προορισμού παρά την οδό, καθώς και κυκλοφοριακές μετρήσεις φόρτου και σύνθεσης κυκλοφορίας στην περιοχή επιρροής Δήμου.

Οι έρευνες Προέλευσης-Προορισμού παρά την οδό θα διαρκούν 4 ώρες ημερησίως, από 7:00 έως 11:00 και περιλαμβάνουν στάση όλων των τύπων των οχημάτων σε κατάλληλο σημείο της οδού με την συνδρομή αστυνομικού οργάνου και διενέργεια συνέντευξης με χρήση ερωτηματολογίου διάρκειας λιγότερο του ενός λεπτού, θα διεξαχθούν δε και προς τις δύο κατευθύνσεις, στο διάστημα από 4 έως 7 Απριλίου 2017.

 

Ενημερωτικό Φυλλάδιο

 

 


 

 

Ένα Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι ένα στρατηγικό σχέδιο, το οποίο στοχεύει στην κάλυψη των αναγκών κινητικότητας (ανθρώπων και επιχειρήσεων) στην πόλη και στην ευρύτερη περιοχή αυτής με απώτερο σκοπό τη βελτίωση της ποιότητας ζωής σε αυτήν. Τα ΣΒΑΚ βασίζονται στις υφιστάμενες πρακτικές σχεδιασμού και εμπνέονται από τις αρχές ενιαίου σχεδιασμού, συμμετοχής και αξιολόγησης.

Ένα Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) βασίζεται σε μια ολοκληρωμένη προσέγγιση σχεδιασμού, η οποία εξετάζει όλους τους τρόπους και τα μέσα μεταφοράς στις πόλεις και στις γύρω περιοχές. Ένα ΣΒΑΚ είναι σχεδιασμένο, για να ικανοποιεί τις ανάγκες κινητικότητας όλων των πολιτών και των επιχειρήσεων και έχει σαν στόχο να:

  • Βεβαιώσει ότι το σύστημα μεταφορών είναι προσιτό σε όλους,
  • Βελτιώσει την ασφάλεια (safety and security) των χρηστών του, 
  • Μειώσει το θόρυβο και την ατμοσφαιρική ρύπανση, τις εκπομπές των αερίων του θερμοκηπίου και την κατανάλωση ενέργειας, 
  • Βελτιώσει την αποτελεσματικότητα και τη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας της μεταφοράς προσώπων και αγαθών και να
  • Βελτιώσει την ελκυστικότητα και την ποιότητα του αστικού περιβάλλοντος

Προκειμένου να αναγνωριστεί ως ΣΒΑΚ, ένα σχέδιο πρέπει να λάβει υπόψη τα ακόλουθα βασικά χαρακτηριστικά:

  • Συμμετοχική προσέγγιση - με τη συμμετοχή των πολιτών και των ενδιαφερόμενων μερών από την αρχή και σε όλη τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, στην εφαρμογή και την αξιολόγηση, στη δημιουργία τοπικών δυνατοτήτων για την αντιμετώπιση πολύπλοκων ζητημάτων σχεδιασμού και στη διασφάλιση της ισότητας των φύλων,
  • Δέσμευση για αειφορία: εξισορροπώντας την κοινωνική δικαιοσύνη, την ποιότητα του περιβάλλοντος και την οικονομική ανάπτυξη,
  • Ολοκληρωμένη προσέγγιση των πρακτικών και των πολιτικών μεταξύ των διαφόρων τομέων πολιτικής, μεταξύ των επιπέδων εξουσίας και μεταξύ των γειτονικών αρχών,
  • Εστίαση στην επίτευξη μετρήσιμων στόχων, που προέρχονται από βραχυπρόθεσμους στόχους, ευθυγραμμισμένων με ένα όραμα για τις μεταφορές και ενσωματωμένων σε μια συνολική στρατηγική για την αειφόρο ανάπτυξη,
  • Ανασκόπηση του κόστους μεταφοράς και των οφελών, λαμβάνοντας υπόψη ευρύτερες κοινωνικές δαπάνες και οφέλη σε όλους τους τομείς της πολιτικής,

Μέθοδο, η οποία περιλαμβάνει:

  1. την ανάλυση της κατάστασης και το βασικό σενάριο,
  2. τον καθορισμό του οράματος και των στόχων,
  3. την επιλογή των πολιτικών και των μέτρων,
  4. την ανάθεση των αρμοδιοτήτων και των πόρων και
  5. τις ρυθμίσεις παρακολούθησης και αξιολόγησης.